VISOKI DUŽNOSNIK EMA-e: Postoji veza između AstraZenece i krvnih ugrušaka

 

 

-Znanstvenici tek trebaju shvatiti kako do toga dolazi-

Visoki dužnosnik Europske agencije za lijekove (EMA) rekao je u intervjuu da postoji veza između cjepiva AstraZenece i krvnih ugrušaka, javlja AFP, prenosi Index.

– Po mom mišljenju, sada to možemo reći, jasno je da postoji veza s cjepivom. No, i dalje ne znamo što uzrokuje takvu reakciju – rekao je visoki dužnosnik EMA-e zadužen za cjepiva, Marco Cavaleri, u razgovoru za talijanske novine Il Messaggero.

– U narednih nekoliko sati reći ćemo da postoji veza, ali tek moramo shvatiti kako do toga dolazi – rekao je Cavaleri.

AFP navodi da su pitanja o tome dolazi li do rijetkih, ali ozbiljnih pojava krvnih ugrušaka među onima koji prime AstraZenecino cjepivo češće nego u općoj populaciji dovela do pada povjerenja u to cjepivo.

Nakon što je nekoliko zemalja privremeno obustavilo cijepljene AstraZenecom, EMA je objavila da je korist od cjepiva veća od rizika te da bi se to cjepivo trebalo nastaviti koristiti.

No, EMA je također poručila da je moguća uzročno-posljedična veza AstraZenecina cjepiva i stvaranja krvnih ugrušaka te se očekuje da će ovaj tjedan objaviti nove informacije o tome.

– Pokušavamo dobiti preciznu sliku toga što se događa kako bismo detaljno definirali ovaj sindrom do kojeg dolazi zbog cijepljenja. Među cijepljenim osobama postoji više slučajeva cerebralne tromboze.. među mlađima je to više od onog što bismo očekivali – zaključio je Cavaleri.

D.H.

Doktore, hitno!